fredag 16 september 2011

Hjärtans lust..



För flera år sedan gjorde jag denna quilt i en teknik som kallas Bargello.Ni som kan det här bättre får rätta mig om jag har fel. Jag hade aldrig gjort någonting med quiltteknik tidigare och kände att jag måste utmana mig själv lite så jag anmälde mig till en kurs och sydde av hjärtans lust.
Den var ganska enkelt att sy i och med att man sydde ihop remsor till tunnlar och sedan skar man till dessa i olika bredd och sydde ihop dem enligt ett schema, men jag är inte så duktig på det här med att skära till raka remsor, så det är lite snett på sina ställen..

Sedan låg den i plastkasse i garderoben i ett par år innan jag tog tag i detta projekt och gjorde klart den.

Jag märkte quilten enligt konstens alla regler och sedan  blev den en uppskattad födelsedagsgåva till dottern en vacker majdag, för vad som känns som en evighet sedan..

Tiden går dock och nu passade den inte riktigt in i nya stilen i dotterns rum, så nu får den en ny plats i soffan i vardagsrummet och är perfekt att svepa om sig en lite kylig höstmorgon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar