tisdag 2 augusti 2011

Inne och cyklar och lockigaste fårskinn

Denna cykel har maken och sonen byggt om och den är numera en uppskattad prydnad i vardagsrummet.. Den tar en ganska stor plats men jag tycker den är så vacker så den får gärna stanna kvar här.




Denna underbara nalle är handsydd, dock inte av mig. Köpte den alldeles ny för 50 kr av en kvinna på en hantverksutställning som hade gotlandsfår. Ett fynd med andra ord! Ett mycket älskad fynd av mig kan jag också tillägga. Min tanke var att dottern skull få den, men hon ratade den för den "stacks". Sedan dess har den fått vara prydnad och åker runt lite i vardagsrummet. Ibland återfinns den i den lilla vita pinnsoffan och ibland i stora soffan


Denna kudde har jag sytt och baksidan är av valkad ull och med en dold dragkedja (sydd med favoritpressarfoten) vilket behövdes och varför kommer ni att förstå lite längre ned i inlägget...
 Skinnet var lite ojämnt i ullen och det finns ett hål på , men jag tyckte den vita färgen var så fin att det inte gjorde något.
Det var inga problem att sy i fårskinn på symaskinen. Använd en stretchnål bara, som med sin något mer rundade spets inte skadar skinnet.
Det hände även en "olycka" med denna kudde, så den var tvungen att besöka tvättmaskinen. Jag körde bara ullprogrammet och den var som ny igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar