lördag 27 augusti 2011

Den sommar som varit och alla moln som farit...

Denna T-shirt sydde jag till sonen tidigt i våras, för en sommar utan många T-shirtar är helt otänkbar..
Jag sydde tröjan och avslutade på mycket tjusigt sätt med en täcksöm som fåll.
Supernöjd med mig själv och mitt resultat provade jag tröjan på sonen och förväntade mig att hans ögon skulle stråla av tacksamhet..
Nu strålade inte ögonen alls, de såg snarare mer panikslagna ut när han försökte krångla sig in i en T-shirt som knakade misstänksamt..

Den långa kalla vintern måste gått hårt åt min hjärna när jag valde samma storlek som han hade förra sommaren och dessutom valde ett mönster där det klart och tydligt står att de använt mönster med lycra i och då snabbt som ögat klipper ut T-shirten i JNY´s underbara interlock som inte hard et minsta spår av lycra i sig..

Ja, nu använde han den en gång i allafall, men sedan har den legat här hemma och varje gång jag ser den ler jag lite och tänker just som så, att det blir inte alltid som man har tänkt sig, men det kan bli så bra ändå..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar