lördag 9 juli 2011

Tillknäppt, för det enkla är svårt

Idag har det inte hänt mycket, men jag är stolt över att ha gjort en sakt som jag skjutit på länge i allafall.
Jag har bytt knappar på min fina Linum-kudde.
Tidigt i våras gick en av de vackra pärlemorknapaprna mitt itu och sedan har den bara legat där och saknat en knapp. Det har irriterat mig varje gång jag sett det. Har jag då tagit i det simpla att byta en knapp?! Skjuta-upp-saker-tills imorgon är nog mitt mellannamn egentligen..Det är ju så enkelt egentligen och bara att ta kuddfodralet till symaskinen och fixa det. Varför är det enkla så svårt ibland?
Hittade efter en viss städning bland mina sybehör en påse med ursnygga bruna pärlemorknappar och de blev perfekta mot den mörka soffan...
Nu har jag klarat av en av sommarens göromål och kan stryka det från min to-do lista..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar