fredag 22 juli 2011

Bilder på min velourtröja

Först en liten bild på min "vanliga" ängel som hade förtjänat lite Solvy när jag broderade den på ärmen. Velourluggen sticker tyvärr upp..

Ytterligare en liten bild på den broderade texten och spetsen som jag sydde på i nederkanten.
Den blev inget bra för den sticker liksom ut som en ankstjärt baktill.. Jag får flashbacks till den tiden då jag var liten och hade superkorta klänningar och trosor med spetskrås.Fint då men inte lika OK på mig nu kan jag säga. Jag sprättade på de ställen där det var värst och det blev något bättre.

Hela tröjan och nu ser jag att halsmudden är inte pressad ... Ha, ha varför lägger man alltid märke till allt som är felaktigt?!
Känner att det blev ett litet negativt inlägg, men det är så att man måste göra mycket fel först innan man lär sig och jag lärde mig mycket när jag sydde den här tröjan. Jag köpte vacker cremefärgad velour hos A&H för ett tag sedan och den bara ligger och väntar på att bli en klänning/tunika och nu vet jag lite mer hur jag inte skall göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar