söndag 26 juni 2011

Tävla om 2 meter helt nytt retrotyg..

Jag fick en gång förmånen att köpa massor av nya 70-tals tyger. En del har jag sålt, en del har svärfar vävt mattor av och en del har jag sytt av..
Blandannat detta tyg i härliga gröna, turkos och lime färger, som numera är en mycket flitigt använd bordsduk här hemma och det blev så snygg dukning när jag matchade med min Rörstrands Hanna servis.
Tyget är av en underbar kvalitet som är lika fin efter måånga tvättar. Tyget funkar alldeles utmärkt också att sy kläder av.
Nu tänkte jag att någon av mina läsare skulle få förmånen att vinna 2 meter av det här helt nya retro-tyget.
En motivering varför ni skall vinna i kommentarsfältet  är allt som krävs. Ett extra plus är om ni länkar i er eventuella  blogg.
Det går också bra att skicka din motivering till symirre(at)hotmail.com

Tävlingen avslutas den 3.e juli 23:59 (Ev vinstskatt betals av vinnaren)





Min Hanna-servis vars färger var perfekta !

15 kommentarer:

  1. åh vilket fint tyg! hoppas jag vinner detta perfekta kjoltyg då att mina döttrar blivit så långbenta att deras kjolar är för korta.

    SvaraRadera
  2. Men oj så vackert det skulle vara väldigt kul att få vinna så fint tyg Pluppelina@home.se

    SvaraRadera
  3. Jag önskar vinna detta fina tyg. Det ska jag sy ett påslakan av till min dotter att ha i vagnen.

    pemms66@yahoo.com

    SvaraRadera
  4. Åhh, vilket härligt tyg!!
    Det skulle passa fantastiskt bra i mitt mysiga växthus...(eller som klädesplagg något av barnen).

    SvaraRadera
  5. Grönt är skönt och min favoritfärg i år!

    carinbjurstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Jag vill vara med och tävla och har länkat här: http://luxkvinnan.blogspot.com/2011/06/vinn-retrotyg-hos-mirre.html

    Jag har nyligen börjat använda sy igen efter att ha använt symaskinen till enbart lagning och gardinsömnad i många år. Ett retrotyg törs man inte sätta saxen i hur som helst, men en kjol skulle jag nog göra av det om jag vann. Någonting där mönstret fick komma till sin rätt i alla fall.

    SvaraRadera
  7. snyggt! min motivering är att jag kommer att sy något vackert av det och att grönt är typ bäst.

    SvaraRadera
  8. Jag håller på att "dekorera" min lägenhet och jag är helt inne på retrostuket. Tyget skulle bli helt perfekt till min fåtölj!

    olof.forslund@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Jag är med och vill vinna eftersom man aldrig kan få för mycket tyg!

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2011/june/tyg.html

    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  10. Vilket vackert tyg! Min soffa är gammal och tyget har spruckit. Senast igår satt jag och tänkte på att sy ett överdrag till soffan, och nu hamnade jag hit. :) Vore kul att vinna detta vackra tyg!

    H. Caroline, erikssoncaroline@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Åh, vilket fint tyg! Jag kan verkligen inte sy, men jag vill så gärna lära mig - och en dag kanske jag får tid till det. Så länge kan jag ju använda det här tyget som en perfekt duk i min 60-talsinspirerade sommarstuga! :-)

    SvaraRadera
  12. Jag skulle villja använda tyget som duk när vi sitter vid uteplatsen och njuter av både sommaren och jordgubbar med glass!

    SvaraRadera
  13. detta vackra tyg skulle bli en a-linjeformad klänning att ha på kräftskivorna i höst!

    lisa@speedmail.se

    SvaraRadera
  14. jättesnyggt tyg!

    skulle passa perfekt till sonens rum som jag håller på att fixa till - några fina kuddar kanske ...

    ia5malka@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Åh, jag vill vinna! Jag skulle göra en vacker tavelvägg av tyget! Skulle passa så fint till vårt gröna sängöverkast och gröna sovrumsgardin, och dessutom göra sovrummet ännu mer ombonat!

    annika_nils@hotmail.com

    SvaraRadera