söndag 19 juni 2011

Life as usual!

En liten detalj från en velourtröja jag sytt till mig själv, men eftersom det ösregnar ute så får ni vänta på bilder på hela tröjan..Vill så gärna fota ute så mycket som möjligt.
Jag gjordet texten i 5D med typsnittet Line Font som går att få ända ned till 3 mm små bokstäver och den storleken har jag använt här.
Jag har lärt mig massor när jag sydde denna tröja, men de tipsen återkommer jag till när jag har kunnat fota ute.
Vad står det då på min etikett? Texten är från en reklam som möbelföretaget Swedese hade för några år sedan.
Håll till godo!

Weekday work and holiday feast.
A night on the town or the morning after.
Making it big but keeping it small.
Bedtime stories, morning papers,
monthly reports.
Counting seconds or letting time fly.
Dressing up, dressing down, kicking back.
Meeting at eight and dinner for two.
Looking sideways while staring ahead.
Staying connected (or pulling the plug?).
Making a scene or watching a show.
Life as usual.

1 kommentar: