onsdag 22 juni 2011

Inspiration från Rika och Lisens Beauty

Bild lånad från Lisens Beauty

Jag vet inte hur det är med er, men jag är väldigt visuell när det gäller att hitta inspiration till nästa sömnadsprojekt.
Idag surfade jag in på denna fina blogg; Lisens Beauty och då hittade jag denna  bild med en kofta från Rika.
Jag mailade och frågade om jag fick låna bilden och det fick jag.. Tack! :)

Kolla in de fantastiska bilderna på de broderade porträtten också!!



Jag tyckte denna stjärnapplikation var helt underbar och klart man vill göra något liknade själv...
Jag kommer nu att visa hur man gör med hjälp av symaskinen , men har man ingen brodermaskin ritar man ut sin stjärna på skinnet och syr fast den för hand med en skinn-nål( kan beställas från Stoff och Stil)
Jag har en stjärna som jag har gjort i dataprogrammet
och efter att ha spänt tyget i bågen lade jag helt enkelt fuskskinnet löst i broderbågen.
Det är inget problem att brodera på skinn, men  jag brukar sänka hastigheten för säkerhetsskull.

Så här blev min stjärna i fuskskinnet. Jag valde en kontrastfärg för att det skulle synas lite bättre.

Jag har en gammal omlottkofta som är så varm och gosig, men den behöver piffas till lite. Till hösten blir det stjärnapplikationer på armbågarna fast i det riktiga skinnet som ligger här bredvid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar