onsdag 18 maj 2011

Virkat för en analfabet..

Jag är en analfabet...
I alla fall när det gäller virkbeskrivningar. Kan inte få rätsida på alla fm, sm och stolpar och pinnar, eller vad det nu heter. Förstår inte någonting och ändå vill jag så gärna lära mig.
Det som försvårar det hela är att jag älskar virkade saker.Blir alldeles salig över en virkad topp eller en vacker kofta.
Därför slog hjärtat dubbelvolt när jag fick syn på det nya broderkortet Crochet Creations från Husqvarna Viking.
Äntligen!! Nu skall här "virkas" så att symaskinen glöder. Titta på bilderna och njut!




I beskrivningen finns tydliga instruktioner hur man sammanfogar de olika delarna till ett linne eller kofta
Detta linne är helt underbart och i sommar kommer min dotter bära ett liknande. Har tyg som ligger och bara väntar i garderoben..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar