lördag 21 maj 2011

Tävling

Tänkte vi skulle ha en liten tävling här i bloggen.
När jag syr använder jag ju ofta Ottobres mönster. Till mig och mina barn har deras modeller passat väldigt bra. Jag vet att en del tycker att just barnmönstren är stora i storlekarna.
Nu tänkte jag att tävla ut två tidningar; en med barnmönster och en med vuxenkläder. Allt du behöver göra är att lämna en liten kort motivering i kommentarsfältet samt att nämna om du vill ha barn- eller vuxentidningen.
Det går också bra att maila din motivering till
symirre(at)hotmail.com
Tävlingen avslutas söndagen den 29 maj och vinnaren presenteras dagen efter.


Du kan vinna en av dessa tidnigar som givetvis är helt nya.

10 kommentarer:

  1. Jag tycker jättemycket om Ottobre-tidningarna, men jag har slutat prenumerera/köpa dem. Av den anledningen att jag har fullt upp med att rita av och sy mönster ur de tidningar jag redan har. :) Men självklart vill jag gärna vinna en ny. Valet mellan de båda tidningarna är svårt, men jag utmanar mig själv och säger vuxentidningen!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle gärna vilja vinna vuxentidnigen. jag tycker det är svårt att hitta mönster som passar mig nu för tiden. För funkade burda bra men inte nu längre.. har provat svenska mönster men de passar inte min kropp alls :-( Har aldrig testat Ottobre för vuxna bara barn. Det skulle vara extra roligt att få prova att sy med en tidning som man har vunnit ...

    SvaraRadera
  3. Jag tävlar gärna och vill då vinna tidningen med vuxen mönster. Har aldrig testat Ottobres vuxen mönster förrutom Creative Workshop toppar och de passar mig utmärkt. Barn mönster använder jag ofta men tar många gånger en mindre storlek och förlänger armar, ben etc

    SvaraRadera
  4. åh, jag vill gärna vinna vuxentidningen! syr alldeles för lite till mig själv =)

    SvaraRadera
  5. Hej Mirre!
    Självklart är det till mig du ska skicka tidningen med vuxenmönster ;)
    Jag läser, läser, läser och köper allt som har med handarbeten att göra.
    MEN sen att komma till "skott" är ju lite svårare....
    Om jag får tidningen så måste jag ju åstadkomma något ur den, eller hur?!
    Mvh
    Helena

    SvaraRadera
  6. Hejsan Mirre!
    Jag blir så inspirerad av din blogg och allt fint du syr:) Skulle gärna vilja se bilder när du sytt något fint av ditt senaste "virkkort". Är jättesugen på att sy i den själv.
    Tävlingen vill jag absolut vara med i och ottobre woman skulle passa mig perfekt:)
    Ha en riktigt skön sy stund.
    Anki

    SvaraRadera
  7. Jag önskar att jag skulle klara av att sy något till mig själv, men det är nog en omöjlighet. Så det är ingen mening att du lottar ut en tidning till mig!
    Önskar att jag kunde hantera symaskinen lite bättre!

    SvaraRadera
  8. Ottobres tidningar är väldigt trevliga, jag sydde ofta och mycket ett tag ifrån dem, men nu är det sämre med klädsömmnaden, har mer fastnat i lappträsket:O)) Men just igår var jag och skulle köpa några blusar eller något liknande, men insåg då att jag kunde sy dem för halva pengen...så nu tänkte jag ta upp den sortens syning igen...Hade då gärna önskat att vinna tidningen med dammönster i. Kram Immi

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag skulle gärna vilja vinna barn-numret för att ge bort till min lillasyster som väntar sitt andra barn. Ett bra tillfälle att övertala henne att sy kläder själv! :)

    SvaraRadera
  10. Jag har aldrig sytt vuxenkläder så det skulle jag villja få en chans att göra-så jag vill vinna ottobre med vuxenkläder! =)

    SvaraRadera