söndag 8 maj 2011

Maj-bröllop i dejelig dansk design

En kollega till mig gifter sig om ett par veckor. Hon skall då ha sin mammas brudklänning från det tidiga 70-talet, men den behövde vissa justeringar + att dragkedjan hade gått sönder
Med viss skepsis åttog jag mig jobbet. Min erfarenhet av högtidkläder från den tiden är väl inte direkt positiv och jag undrade hur denna skapelse skulle se ut och exakt hur nopprig syntetspetsen skulle vara.
Så fel jag hade!!

Klänningen var gjord i Danmark och den var så fin. Bomullsspetsen var av hög kvalitet och hade därför hållt sig fräsch trots 35 år i en källare. Fodret var helt outstanding och av en kvalitet som definitivt inte görs nu.




Jag hoppas att få publicera bilder efter bröllopet på den vackra bruden här i bloggen, men tills dess;
Ttita och njut av en vacker brudklänningen i en kvalitet som man bara kan drömma om..

 

3 kommentarer:

  1. Roligt när det är så välbevarat och fint.

    SvaraRadera
  2. Detta är ju fantastiskt...så underbart med en gammal klänning som är så fin :) Kramar från Maria

    SvaraRadera
  3. Ljuvligt spetsmönster. Klänningen är ju som ett vackert smycke. Den skulle jag låta hänga framme för alltid efter bröllopet !

    SvaraRadera