söndag 1 maj 2011

Applikations inspiration och först till kvarn...

Det finns en finsk syblogg som heter RuttuNuttu . Denna kvinna syr verkligen  helt underbara kläder.

Nu i påskas drabbades jag av en svår maginfluensa och blev både febrig och eländig, men när man ligger där och kastas mellan dröm och vaka kan den mest besynnerliga inspiration dyka upp.
Det gjorde det iform av att jag ville göra applikationer likande de RuttuNuttu gör och det formligen virvlade runt i huvudet av små gröna marsgubbar, monster och andra små odefinerade varelser. Ett gemensamt hade de och det var att de skulle vara i velour och kunna göras i broderprogrammet.
Först idag har det känts läge rent tidsmässigt att sätta sig vid datorn och rita och sedan digitalisera.
Jag kopierade iden rätt av till detta monster från RuttuNuttu och ritade min egen variant i Paint ( dock inte lika fin som RuttuNuttu´s)
Jag plockade sedan upp mitt monster  i Digitizing och gjorde en applikation med start på kroppsdelen.
Sedan gick jag vidare med ögonen som också är applikationer och ögonen är gjorda som ett satinbroderi.
Nu måste man ju provbrodera och det har jag gjort med följande resultat. Jag kommer att göra applikationssömmen bredare och jag har även lagt in fler färgstopp.

Den är som sagt inte perfekt men det är första steget mot ett coolt litet monster


Jag undrar om det är någon som skulle vilja ha detta college- tyg med applikationen på? En liten motprestation vill jag dock ha och det är att man syr något av det och gärna skriver något på sin blogg.Tyget räcker till en barntröja och i andra änden av tyget finns ett parti med broderade kaniener.
Skicka ett mail till symirre(at)hotmail.com
Det är först till kvarn som gäller....

3 kommentarer:

  1. Hej, fin blogg! :) Kan inte du snälla hjälpa till med att få ihop en rabattkod så att jag kan köpa mina studentskor :) De har ett bra erbjudande nu, kolla på länken här http://skonamig.blogg.se/
    Tack!! Kram

    SvaraRadera
  2. Utlottning på Marias Hörna - Njut av Livet :) Välkomna in Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vad roligt pyssel! Jag läser också RuttuNuttu-bloggen (nä läser göra jag inte - tittar på bilderna) och avundas barnets sanslöst fina tröjor. Ska bli kul att se ditt slutresultat.

    SvaraRadera