söndag 30 januari 2011

Love att first sight....

Jag köper kläder.. Jag köper ganska mycket kläder och tyger också för den delen med.. Inte undra på att min garderob inte går att stänga..
Denna tröja ropade på mig där den hängde i butiken att den ville hem till trängseln i min garderob.. Jag är inte så värst svårövertalad, så denna randiga tröja är nu min, min..

Väl hemma konstarerar jag att denna modell inte riktigt täckte den airbag som jag lyckats äta mig till under åren. Lämna tillbaka tröjan och byta till en större?!
Nja, jag är så lat så det var inte aktuellt och då får man hitta på nya sätt.

I garderobsröran så var det dock två stycken tröjor som fann varandra och det klickade direkt.
Kanten som sticker fram är min kvarglömda Kanarie tunika från ett tidigare inlägg och denna vän skall nu frottera sig med en sailor...
Kanske att denna brosch får följa med de två älskanden (tröjorna alltså) imorgon till jobbet.


Broderkortet som denna brosch är sydd ifrån heter Raising Flowers och har nummer 225.
Jag gillar verklgien dessa broderier och det kommer att bli flera sådan här hemma.
Gillar också att jag tog till vara skräp som blev över när jag sydde en balklänningen i somras..
Det är ju siden gudbevars och då skall det sparas! ;-)

1 kommentar: