torsdag 30 december 2010

En blus till dottern och tävlingsvinnare..




Denna blus är sydd efter samma Burda mönster som Lucianattlinnet som jag visade i ett av de tidigare inläggen.
Broderiet på ärmen är ett av de broderier som följer med Designer Diamond och jag har använt Sulky Cotton som brodertråd. Jag gillar det matta uttycket som broderierna får med just bomullstråd.

Borderiet mitt fram och på ärmarna är Endlessbroderier från kort 198 /Candlewicking Creations.
Jag har avänt detta kort till många utav mina kläder.Det är ju så att man får sina favoritkort, eller hur?
De underbara rosetterna har jag bestält från Stof och Stil.

I min tävling där ni läsare fick lämna förslag på vad ni ville läsa om, fick jag i så många bra förslag. Det har varit riktigt roligt att läsa era mail. Tack för att ni tog er tid!
 Stort tack också till Electrolux Homebutiken i Huskvarna för sponsring utav priserna.

 Jag har utsett två vinnare och jag återkommer med namnen när priserna är fördelade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar